top of page
Zoeken

Virusmagneet

  • kpoortman
  • 1 apr
  • 2 minuten om te lezen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven. Na mijn verkoudheid uit Marrakech heb ik daarbovenop nog een virale longinfectie opgelopen. Ik was echt best wel ziek voor een paar weken. Huisarts heeft me zelfs nog naar de spoedeisende hulp gestuurd om helemaal door te lichten. Daar schrok ik wel van want ik was heel bang dat ze ergens een uitzaaiing zouden vinden. Maar de longfoto was goed en ook in het bloed was alleen duidelijk dat mijn weerstand heel laag was door de infectie. Ben gelukkig weer aan het opkrabbelen, maar ben nog wel heel moe. Het kost tijd.

Hierbij wel een oproep voor iedereen die dit leest en ook wel eens met mij afspreekt. Als je verkouden bent of denkt iets onder de leden te hebben spreek niet met mij af. Zie me maar als een oud vrouwtje dat kwetsbaar is. Ik oog over het algemeen gewoon gezond en meestal gaat het ook best goed. Maar ik ben wel vatbaarder voor virussen. Denk toch nog door mijn chemo. Dat heeft alle weerstand die ik heb opgebouwd in de loop der jaren vernietigd. Hoewel mijn bloed nu gewoon weer normaal is ben ik nog wel virusmagneet en ik doe er langzamer over om weer te herstellen.

Dat is ook meteen het antwoord op de vraag als mensen vragen wat ik zoal doe en waarom ik niet werk. Ik slaap overdag regelmatig, sport (als dat kan), doe dagelijkse huishoudelijke dingen, spreek soms af, doe waar mogelijk leuke dingen zoals theater of film. Schrijf aan mijn blog en ben druk aan het denken hoe ik toch ergens nog mijn geld kan verdienen. Ik wil heel graag ergens een paar ochtenden werken of misschien een column schrijven. Ik ben kwetsbaarder dan gemiddeld, maar ik heb ook vele weken, maanden waarbij ik nog best veel energie heb. Maar het komt en het gaat. Dat maakt het zo lastig.

Ik maak me druk over de toestanden in de wereld. De afgelopen weken is er echt veel gebeurd. Teveel om nu te bespreken, maar het is duidelijk dat we midden in pittige tijden zitten. Er gaat een heleboel veranderen en we zullen ons moeten aanpassen.

 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Tutti frutti

Hoe vaak heb je niet allerlei plannen en lopen deze door de loop der dingen totaal anders. Dat kan door grote dingen zijn. Maar ook door kleine dingen. Vorige week brak mijn kroon. Vlak voor mijn roma

 
 
 
Ode aan Lieke

“De oneindigheid van tijd houdt me overeind nu. Hoe lang de dag ook leek, het was een snipper. Hoe kort de dag ook lijkt, er is nog tijd” (Lieke Marsman, In mijn mand, 2021) Lieke Marsman is dood. Ik

 
 
 
Weer meedoen

Vorige week fietste ik door de stad tijdens pauzetijd. Het was de eerste warme dag in tijden en iedereen liep lekker buiten in groepjes met collega’s of alleen. Voor het eerst sinds ik ziek ben had ik

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page