Tutti frutti
- kpoortman
- 2 uur geleden
- 3 minuten om te lezen
Hoe vaak heb je niet allerlei plannen en lopen deze door de loop der dingen totaal anders. Dat kan door grote dingen zijn. Maar ook door kleine dingen. Vorige week brak mijn kroon. Vlak voor mijn romantische etentje met mijn man omdat we elkaar die dag precies tien jaar kenden. We gingen eten bij hetzelfde restaurant en hetzelfde tafeltje als waar we elkaar tien jaar eerder hadden ontmoet. Was echt een bijzondere ervaring. Dezelfde lichtinval, sfeer. Je ging echt terug in de tijd. Gelukkig had ik geen pijn van mijn kroon en hebben we er onze avond niet door laten verpesten. Was een heerlijke avond.
Volgende dag met spoed naar mijn nieuwe tandarts hier in Den Haag. Was pas net overgestapt omdat ik erg hecht ben aan mijn eigen vertrouwde tandarts. Had in Dordrecht een hele goede fijne tandarts. Maar de reis op en neer kost een halve dag en dat is niet handig. Dus had ik me net ingeschreven in nieuwe praktijk hier waar mijn man al jaar langer was. Kon gelukkig meteen terecht. Kroon niet meer te repareren. Moest nieuwe. Ook die afspraak kon snel. Ik er heen met bibberende knieen. Ik ben totaal geen held bij de tandarts. Ik heb een keer een beetje trauma opgelopen toen een tandarts mijn zenuw raakte, ik omhoog schoot en de boor in mijn gehemelte ging. Bloed spoot eruit. Daardoor neem ik al vrij snel verdoving. Maar ik haat die prikken ook. Ga bijna nog liever naar de oncoloog dan naar de tandarts. Nieuwe tandarts is gelukkig ook heel aardig en rustig. Maar goed… nu noodkroon. Over 1,5 week nieuwe.
Ik heb me in de tussentijd ook ingeschreven als huisdierenoppas om wat bij te verdienen. Dat past nu goed denk ik in mijn leven. Ik heb tijd en aandacht over. En ik ben gek op dieren. Heb een aanmelding gehad maar die zocht iemand voor in weekend en avond en ik wil juist voor overdag doordeweeks vooral. Ook lopen er nog sollicitaties voor begeleider/maatje voor ouderen of iemand met een lichte beperking. En dan 16 uur in de week in totaal. Zowel oppas voor mens als dier is mijn plan. Daarnaast schrijven. Werken aan mijn dichtbundel en natuurlijk deze blog. In de ideale situatie gaat dat mijn weekinvulling worden. Maar dan moet ik wel nog de goede adressen weten te vinden. Maar ik vertrouw erop dat dat wel gaat gebeuren. Mijn energie gaat heel erg op en neer. Sommige dagen stuiter ik in het rond en andere dagen ben ik uitgeteld. Komt ook wel door warmte.
We hebben de komende tijd (en afgelopen weken) best wel veel sociale afspraken. Super leuk, maar ook intensief. Ik vind het heel leuk om te koken voor iedereen en dan lekker in de tuin eten. Maar ik moet daarna ook altijd weer bijkomen. Zeker wel een dag. Maar het is te leuk om niet te doen en ik probeer het ook wel te doseren.
Dit is echt een tutti frutti post geworden. Ik at vroeger toen ik jaar of vijf was een toetje met tutti frutti. Ze vroegen of ik het lekker vond. Ik zei “de tutti wel, de frutti niet zo”. Heerlijk. In mijn hoofd had ik onderscheid gemaakt tussen de vruchten. De een was tutti en de ander frutti. Alles loopt in de wereld door elkaar. In je hoofd moet je het ontwarren. En de leuke dingen eruit pikken.

Opmerkingen