Dansen op een vulkaan
- kpoortman
- 22 feb
- 2 minuten om te lezen
Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst heb geschreven. Ik ben ziek geweest (buikgriep of iets dergelijks). Daarbij had ik ook veel afleiding door de Olympische Spelen. Ik vind het echt heerlijk om me daarin onder te dompelen. Het is het ultieme verstrooiing zoeken. Je druk maken om dingen die eigenlijk helemaal niet belangrijk te zijn. Het maakt voor de wereldgeschiedenis niet uit welke schaatser het eerst over de finish gaat. Maar als het een Nederlander is sta je toch even te springen en te dansen. Ik ben nu ook meer dan vroeger tegen de Amerikanen. Dat is eigenlijk niet helemaal fair. Er zullen ook een hoop niet Trump-aanhangers tussen de atleten zitten. Maar ik was vanmiddag toch echt heel erg voor Canada bij de ijshockey finale. Je kijkt ook naar sporten waarvan je je elke vier jaar afvraagt wat de regels ook alweer zijn. Of je valt erbij in slaap. Dat heb ik heel erg bij langlaufen. Daar kan ik echt heerlijk bij dutten. Ik heb het ook vaak bij de Tour de France. Heerlijk op een zonnige zomerdag slapen met op de achtergrond het Franse landschap en een rustig rijdend peloton.
Het is nu weer afgelopen. Alleen nog de slotceremonie. Maar daar kijk ik nooit naar. Dat duurt altijd zo vreselijk lang. Daar heb ik geen geduld meer voor. Ik hoop er nog vele mee te maken. Dat is wel zo als je ziek bent. Dan schiet dat ook door je hoofd. Maar ik stop die gedachten nu ook weer snel weg. Probeer meer te genieten van het nu. Er zijn ook veel dingen om van te genieten.
Gisteren zijn we naar de musical Foxtrot geweest in het Oude Luxor in Rotterdam. Wat een feest was dat. Ik ben een enorme Annie M.G. Schmidt fan. Ik vind zowel haar kinderboeken als ook haar musicals voor volwassenen magistraal. Ik ken ook heel veel liedjes uit mijn hoofd. Zo ook vele liedjes van Foxtrot. Heb ze gisteren heel zachtjes mee zitten zingen. Ik vind vooral ook het nummer “Dansen op een vulkaan” geweldig. Ook erg actueel weer helaas. Dat geldt zowel voor de geopolitieke situatie als voor mijn ziekte. Dansen zolang het kan. Genieten. Afleiding zoeken.
“Dansen op de lava, lava, lava,lava, lavaaaa! De sirenes zijn allang gegaan, maar we trekken ons er niks van aan. Zo is het altijd gegaan. Dansen op een vulkaan. Tadi lala, tadi lala”

Opmerkingen