top of page
Zoeken

Bloemen

  • kpoortman
  • 13 apr
  • 2 minuten om te lezen

Afgelopen weekend hebben we ons vol op de tuin gestort. Die was echt toe aan een opfrisbeurt. We zijn vorig jaar verhuisd en in het nieuwe huis hebben we een heerlijke achtertuin met veel fruitbomen. Die hebben afgelopen zomer ook veel fruit gegeven. Vooral pruimen, vijgen en wijnbessen. Maar we hebben ook een druif, peer, bramen en een amandelboompje met prachtige bloesem. De vijgen hebben we vooral veel vers gegeten. Van de pruimen heb ik ook veel jam gemaakt. Heerlijk!! Maar het midden van de tuin was erg verwilderd. Daar hebben we nu een soort paadje doorheen gemaakt zodat we overal goed bijkunnen en alles opnieuw ingericht vooral met bloemen en ook twee kornoelje struikjes. Ben zo benieuwd hoe het gaat worden. In ons vorige huis hadden we ook een tuin. Voor en achter zelfs. Die hebben we toen helemaal zelf ingericht en onderhouden. Was ook goed gelukt. Maar deze tuin vind ik nog mooier door de grote fruitbomen en de vierkante vorm. Je kan er echt zo’n Engelse cottage garden van maken. Het is echt een groene, bloeiende bloemen oase midden in de stad. Dat is echt fijn. Als je in de tuin zit hoor je de vogels fluiten, maar verder niet de auto’s. Soms een beetje burengeluid, maar verder niks. Echt fijn voor de ziel.

We hebben de meeste bloemen gehaald in een biologische kwekerij in Katwijk. Echt een heel mooi plekje. Het heet Festina Lente (haast je langzaam). Dat is een stuk leuker dan in zo’n groot tuincentrum. En ze zijn gifvrij. Dat is tegenwoordig ook bijzonder. Alleen hebben ze daar geen grotere struiken. Nu hopen op lekker groeizaam weer. Veel zon, niet te warm en in de nacht regen. Dat zou perfect zijn. We kijken op de BBC vaak naar Gardener’s World. Ik vind het echt heerlijk rustgevende televisie met Monty Don die dan met zijn hond door de tuin wandelt en allerlei tips geeft. Begin echt wel een middelbare vrouw te worden. Blij van bloemen. Maar ook van koken. Niks lekkerder dan de geur van een cake of ovenschotel. Het is dat ik op moet letten met wat ik eet anders zou ik elke dag een cake bakken.

Het is echt fijn dat we aan het begin staan van lente en zomer. De tijd van tuin, buitenleven en open deuren. Ben daar echt aan toe. Weg met virussen, hoesten en andere narigheid. Het nieuws zetten we even op pauze. Die stomme Trump en zijn idiote club om hem heen kan de boom in. Orban heeft verloren. Joehoe!  Begin van een positieve ommekeer hopelijk.

Zon, bloemen en blijheid. Daar gaan we voor.

 

 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Tutti frutti

Hoe vaak heb je niet allerlei plannen en lopen deze door de loop der dingen totaal anders. Dat kan door grote dingen zijn. Maar ook door kleine dingen. Vorige week brak mijn kroon. Vlak voor mijn roma

 
 
 
Ode aan Lieke

“De oneindigheid van tijd houdt me overeind nu. Hoe lang de dag ook leek, het was een snipper. Hoe kort de dag ook lijkt, er is nog tijd” (Lieke Marsman, In mijn mand, 2021) Lieke Marsman is dood. Ik

 
 
 
Weer meedoen

Vorige week fietste ik door de stad tijdens pauzetijd. Het was de eerste warme dag in tijden en iedereen liep lekker buiten in groepjes met collega’s of alleen. Voor het eerst sinds ik ziek ben had ik

 
 
 

Opmerkingen


bottom of page